Profesionální image žena manažerka

Žena Manažerka – Image - Oblečení - Barvy

12.01.2011 07:42

Když jdete na podzim a v zimě po ulici, podívejte se kolem sebe po lidech. Jaká barva oblečení převládá? Černá, hnědá. Málokdy vás upoutá žena v modrém, červeném, zeleném nebo jiném barevném kabátě. Lidé barevně splývají do jednoho davu.


Všichni víme, že existují globální společnosti, kde je schválně dress code (firemní předpis jak se mají zaměstnanci oblékat) jiný, jeany, nebo různé ležérní nebo sportovní oblečení, ale o těch tu mluvit nechci.

V tomto článku se budeme bavit o ženách, které pracují ve společnostech, kde se dodržuje základní, profesionální dress code. Muži manažeři chodí v oblecích a ženy manažerky v kostýmech. Když vejdu do těchto firem, někdy mě až zarazí, jak pěkně jsou tam oblečení muži, tmavé obleky, různé barevné košile a zajímavé kravaty. Na druhou stranu ženy manažerky jsou často celé šedé, hnědé nebo tmavomodré, vůbec nebo špatně nalíčené, vlasy neupravené, o doplňcích jako kdyby ani netušily, říkám jim "šedé myšky". Jako kdyby chtěly vypadat bezpohlavně, aby neupoutávaly pozornost.
Potlačují tak svou velkou přednost, že jsou  - ženy.

zenanapodiu350V r. 1992, kdy jsem v zahraničním byznysu začínala, byla jsem také taková šedá myš. Ale jak jsem denně pracovala s cizinci a cizinkami, cestovala do zahraničí, postupně jsem leccos okoukala a i byznys kosmetiky mě donutil se o celkový image ženy manažerky zajímat a učit se o něm.
Co bych poradila všem ženám a nejen manažerkám a podnikatelkám? Noste barvy, barvy a zase barvy.

Zapomeňte na různé knihy, kde vám nutí, že jste zimní, letní typ a musíte nosit jen tyto barvy oblečení a radí vám další, různé nesmysly. Buďte sama sebou.

Využijte to, že jste ženy a upoutejte na sebe pozornost v dobrém slova smyslu.

Dnes už v obchodech najdete slušnou nabídku, tak se barev nebojte. Pokud jde žena manažerka např. prezentovat byznys plán nebo jede na meeting nejvyššího vedení, bude většinou profi, což znamená celá black & white, a nebo tmavomodrý kostým s nějakým tričkem nebo halenkou a k tomu pěkné korálky nebo zlatý, stříbrný řetízek. Musí se přizpůsobit v určité míře kultuře dané firmy. Pokud je ale běžný den, měla by se žena manažerka oblékat barevněji. I na jednání s dodavateli, odběrateli volíme různé barvy a typ oblečení dle typu a důležitosti klienta.

Jeany k ženě manažerce nepatří. Pokud jsou ale ve firmě třeba Casual Fridays a vy víte, že v pátek budete jen v kanceláři a nebudete mít jednání s klienty, můžete mít pěkné jeany, lodičky a k tomu hezky vypadající vršek.

Mít barevné oblečení neznamená být barvami přeplácaná, vypadat jako šašek. Učte se ladit oblečení do určité barvy, je to zábava, jeden den do modré, pak třeba šedé, červené, zelené, žluté, podle toho jaké barvy máte ráda. Buďte sexy.

Radím ženám toto pravidlo - Pokud vám alespoň jedenkrát za 14 dní nějaký muž nebo kolega z firmy řekne, že vám to sluší, nebo, že máte něco na sobě hezkého, pak je to s vámi OK. (Vykašlete se na nějaké plky hloupých aktivistek, které to považují za harašení a urážlivé)

Pokud ne, něco se sebou udělejte. Nebuďte příliš extravagantní, nekopírujte každou poslední módu, některé módní věci se do práce nehodí (např. minisukně těsně pod zadek a k tomu vysoké kozačky nad kolena, výstřihy, aby vám byla vidět skoro celá prsa, apod..), vytvořte si svůj styl a z módních trendů si vybírejte, co se vám líbí.

Noste doplňky. Je jedno jaké máte ráda, Ať už různě uvázané šátky ladící k barvě oblečení, kvalitní bižuterii nebo zlato, stříbro. Střídejte je, každý den jiné, hrajte si s tím. Je hrozné, když nosí žena 40 let na krku jeden a ten samý zlatý řetízek. Doplňky jsou jako třešinka na dortu – koncovka vašeho oblečení pro daný den. Jako u mužů kravata.

Myjte si vlasy, žena s mastnými vlasy je katastrofa. Používejte make-up, denní, přirozené líčení, které ladí s vaším oblečením a barvou vlasů.
Mějte hezké zuby, choďte k zubaři. Pokud kouříte, je šílené, když má muž žluté zuby a prsty, ale u ženy je to ještě horší.
Používejte příjemný parfém, žena smrdící potem nebo od cigaret má k atraktivitě hodně daleko, i kdyby jinak vypadala skvěle.

Tohle vše neplatí jen pro mladé ženy, ale každou ! Nechápu ženy, kterým je po čtyřícítce a řeknou mně:"Tohle už ale není pro mě, to je spíš pro ty mladší." NE ! Každá žena, třeba i v 70 letech byla měla vypadat pěkně, aby se na ní dalo koukat. Vždyť i v partnerském vztahu, ať jste vdaná třeba přes 20 let by se měl partner i partnerka stále snažit vypadat přitažlivě.

 

Pokud má Žena Manažerka, Podnikatelka, ředitelka zájem, nabízím službu v oblasti poradenství Image.

 

Ing. Jana Yahoda MBA

Byznys podnikatelské poradenství
Osobní manažerský poradce a kouč

Image poradenství pro Podnikatelky a Ženy Manažerky

 





Autor: Jana Yahoda
Přečteno: 11061x Komentářů: 0

Líbil se vám článek? Dejte o něm vědět ostatním!

Napište komentář.
Omlouváme se, ale z důvodu ochrany proti Spamu bude zobrazen po kontrole.

 

Pozvánky

Zajímave weby
Jana Yahoda Osobni manazerske poradenstvi a koucink pro podnikatele a top manazery OnlinE manazerske dovednosti pro podnikatele a top manazery od Jana Yahoda